Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2017 22:52 - "Да се завърнеш в бащината къща"...
Автор: studopor Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7796 Коментари: 9 Гласове:
-2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   ...Или да останеш там, където "вечерта смирено гасне"? Това е то въпросът! Преди година заминах за Англия. След няколко месеца успях да издърпам при себе си и жена ми. Сега сме емигранти. Не съм вярващ, самоопределям се като атеист. Вярата ми не се вписва в нито една от популярните религии. Но тук е моментът да кажа: Слава на Бога, всичко за сега върви добре.
   До момента, в който не се прибрахме. Очаквах, че ще ми е зор да си дойда, а по някое време ще ми е зор да се прибера в Кралството, но не очаквах, че ще е толкова скоро, след като стъпих на родна земя. И не очаквах, че всички ще ни лазят по нервите толкова много. Свършихме работата на всичките си роднини, които поискаха нещо от нас. То не бяха документи, то не беше чистене и пране, то не беше подреждане! Аз малко избягах от задълженията, но не и благоверната ми. Тя направо се разчекна и буквално и преносно.
  
   Оставям на страна факта, че нищо не се е променило в България. Не само това, но и малкото неща, които са се променили, са се променили към по-лошо. Хората са започнали да карат по-зле, станали са по-зли, по-изнервени и вероятно по-лоши.
   Имам чувството, че на тази държава й остават буквално броени години живот. Сякаш е умиращ човек, а аз съм роднините, дето го чакат да изпусне последния си дъх. Може би разликата е, че не стоя до нещастника, ами след няколко часа ще си бия камшика, бягайки - къде позорно (според някои), къде спасявайки кожата.
   Не знам дали на някой от четящите блога би се сторило, че говоря някак си... "от високо" или високомерно. Няма такова нещо. Чужда ми е мисълта да се правя на англичанин пред българите. Или на нещо повече пред хората тук. Не съм. Същият съм си. Просто съм разочарован, някак си. Винаги, когато съм пътувал навън съм се завръщал, надявайки се, че нещичко поне се е променило тук и държавата ми е някак си една идея по-добро място за живеене от това, което съм оставил. Уви!

    И тези дни си дадох сметка за нещ. Преди година, когато заминавах, си мислех, че това е нещо твърде голямо, плашещо и шокиращо. Оказа се, че съм грешал. По-шокиращо е да се върнеш, от колкото да заминеш. А по-плашещ е факта, че няма дори и едно нещо, което да ме спре, за да остана. Дори напротив - всичко ме тегли на обратно през океана и с жена ми тези дни си повтаряме "Искам вкъщи", но този път говорим за Англия, вместо за България!



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tera - Много харесвам Лондон,
13.08.2017 23:38
била съм там поне 5 пъти и се чувствам като у дома си.
Освен това изобиколих миналата година цялото Обединено Кралство - Англия, Шотландия, Уелс и Ирландия, така че имам поглед върху нещата, но като турист, който е отишъл там да харчи паунди.
Но - също така съм видяла и как живеят там българи - на края на Лондон, в някакви сбутани къщурки и изобщо не се възползват от това, което предлага културният живот там. Гледат само да осигурят насъщния.
За тях е немислимо да отидат на изложбите в Националната галерия, която по принцип е безплатна, но за гостуващи изложби на Леонардо или Караваджо се плащат по 16 паунда или да отидат на представления в Ковънт Гардън или Роял Албърт Хол. Казвам го това, защото аз посещавам Лондон именно заради такива събития. Или пък да направят тази обиколка, за която споменах по-горе - едва ли ще се наканят, защото ще им излезе бая солено.
Та мисълта ми е - защо аз като турист мога да си позволя тези неща, които те не искат, или не могат, или не ги инатересува... В такъв случай - каква им е файдата, че живеят там, ако не могат да се възползват от възможностите, които им предоставя тази страна със забележителностите си и културата си. Ако е само за ядене и пиене, и битуване ... кел файда от цялото това емигранстство?
Или пък се очаква, че децата ще се впишат в средата и ще надминат родителите?...
Не се заяждам, просто ми е интересна и другата гледна точка. Защото казвате, че там сте си удома и тук не ви се връща. Срещала съм се с хора, живеещи в Лондон, та оттам тези впечатления.
Поздрави!


цитирай
2. apostapostoloff - Много е хубаво в Англия-
14.08.2017 06:16
мокро, влажно, студено. Храната е отвратителна и ужасно скъпа. Всичко, всичко е безбожно скъпо- така например за една нищо и никаква кутия английски цигари в Англия плащаш 25 лв., а у нас тези цигари струват само 6 лв.

Хората са не по- малко отвратителни. Работят от тъмно до тъмно само и само за да свържат двата края. След работа се напиват като скотове. Изключително прости са, високомерни, арогантни и подли.

Дойде си у нас някакъв дрислив емигрант и започва веднага да ни убеждава колко е добре. И колко зле сме ние тук. Не разбира простакът, че за 27 години десетки хиляди българи посетиха Англия и видяха каква отврат е там.

Прави ни на идиоти. Защото у нас нещата много, ама много се промениха.

Сега вече почти всички българи имат свой собствен дом и получават заплати от 1000 лева и повече. А тези хиляда лева имат покупателната сила на поне 3000 английски лири. Такива големи пари никой в Англия не взима. Най- малкото пък някакъв пършив българин, който се гърчи в някакво гето и наистина работи само за насъщния.

Даааа, субективните мнения НЯМАТ НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ! Особено пък ако ги изказва някакъв пропаднал нашенец.
цитирай
3. andrei - Поздрав от мен !
14.08.2017 10:27
Напълно те разбирам и съчувствам .В България хората са станали зли ,алчни и завистливи,особено към хора завърнали се от чужбина.Техният девиз е;"сега ще ти разкажем играта".Много колеги на дъщеря ми се подлъгаха да се върнат и сега горчиво съжаляват.Някои се върнаха обратно в Европа,но други не успяха и сега се чудят какво да правят.Връщай се обратно и да не ти пука,а на такива,като апостолов въобще не им обръщай внимание.Той е доказан кретен и всички в блога си го знаем.Един път плюва по България и хвали запада,а следващият път точно обратното!!!Злобен и побъркан старец!!!Желая ти успех!!!
цитирай
4. morskipesni - Когато полицията, данъчните и съда заработят както трябва
14.08.2017 13:44
България ще се оправи за 2 години- тоест, по-малко от 800 дни. Ред и строги наказания се изискват. Аз казвам, че ПОЛОВИНАТА от работата по "оправянето" ще бъде свършена, когато няма НИТО ЕДНА КОЛА, паркирана върху тротоара.
цитирай
5. tera - Връща се този, който иска, иначе хич не е зор...
14.08.2017 16:46
На моя позната дъщерята, която завърши в Германия икономика и се омъжи за немец, се върна в България с мъжа си след дестина години, даже немецът май е бил най-склонен да дойде тук, щото по Немско си е бая скучновато, знам го от личен опит и тук са си много добре и двамцата.
Имат си вече и второ детенце - и пей сърце, хич и не мислят да се връщат по Немско.

Наскоро се запознах с момиче на 26 години, завършило в Англия в едно по-малко градче, сега не се сещам името и се е върнала през февруари тази година, работи в 4 звезден столичен хотел. Тя каза, че в онова градче й било доста скучно и като се върнала в София, не могла да се нарадва на множеството културни събития, които се провеждат тук. Доста хепи изглеждаше, та не мисля, че някой й разказва служебно играта. А дали ще се връща в Англия по-нататък - нейн проблем.

Така че - всеки си има право на мнение, който както си го разбира и направи живота. Успех в Англия! :)

цитирай
6. krumbelosvet - Чудни приключения в бащината къща.
15.08.2017 07:10
Тя се оказва пълна с роднини, които чакат някой от Англия да ги изпере и почисти. Много рядък казус. Но антибългарскиат ПАТОС не е рядка стока. Напротив. Щото "Гласът на Америка" беше не само антикомунистически, но и антибългарски.
цитирай
7. studopor - apostapostoloff, за една и съща ...
18.08.2017 01:36
apostapostoloff, за една и съща Англия ли говорим? Защото тази, в която съм аз изглежда е някаква хипер-Англия, която не съществува. Или поне не според Вас. Изобщо нямам намерение да се фукам или да споря с Вас, но аз за пет работни дни, изкарвам 700лв. (след като ще приравняваме лев и паунд). Това прави 2800лв. на месец. Покупателната способност... Ами купувам си хляб от 35 пенса, примерно, не от 1.80 паунда. Всеки сам решава. 900 грама свински пържоли (почти килограм) са 3.50 паунда.
Относно отвратителната храна - едва ли доматите в Кауфланд са по-отвратителни от тези в Англия. Съгласен съм, че не са като онези, отгледани на село, но вече всичко и навсякъде е с вкус на пластмаса. Да, яде ми се баничка с боза, шкембе чорба и ми се пие ракия, но това не би ме накарало да се върна в България и да плащам данъци на Борисов (или на който и да е друг).
Почти всеки българин, казвате, работи за 1000лв. Ами аз пък познавам много, които работят за 550. Или Вие имате предвид само хора от София? Защото в голяма част от страната стандарта не е софийски. В Северозападна България - изобщо!
Наистина не мисля да се заяждам с Вас или да оспорвам това, в което вярвате, но мисля, че е време да напуснете четирите стени на офиса си и да се огледате как изглежда светът около Вас!
Поздрави!
цитирай
8. studopor - apostapostoloff - много мило, че сте посветили цял пост на моя пост!
18.08.2017 02:12
Макар да не съм съгласен с поста Ви, не мога да не призная, че се чувствам поласкан. Написан е малко, след като сте коментирал моят пост - "Да се завърнеш в бащината къща". Очевидно аз съм въпросния българин, който представлява "страхлив човечец, който няма самочувствие, гордост и достойнство".
Грешите, обаче за това, че "този наш некадърен смачканяк е прост като гъбено семе, защото книга не отваря". Всъщност, господине, отворил съм доста книги и доста от тях - смислени! Грешите и за друго - че хора като мен постоянно псуват родината си. Всъщност, както казва една вече стара сентенция - аз не мразя родината си, мразя държавата. По-точно мразя това, в което бе превърната една нормална държава, с работеща икономика. Да, знам, че сега си навличам гнева на всички ГЕРБери или анти комунисти. Всъщност така и не ми стана ясно защо, когато кажеш лоша дума против Бойко, това автоматично те превръща в комунист... Поне в България.
Знаете ли какво не ми харесва в Родината? Не ми харесва да ме навикват по гишетата. Не ми харесва да си плащам здравните осигуровки, а после и потребителска такса. Не ми харесва с парите ми да се купуват служебни коли на хора, които дефакто и деюре не служат. Поне не на мен. Не ми харесва да ми се обяснява как "Ето за това няма да успее Пазарджик - защото хората там са мързеливи", а всъщност да познавам хора (не само от там), които работят от тъмно до тъмно! Не ми харесва да наричат Османското иго "присъствие" или да наричат Левски и Ботев "екстремисти"... Не ми харесва, когато телевизията ми пробутва идиоти и бездарници за "звезди" или "ВИП"ове. Не ми харесва факта, че депутатите ни не могат да говорят друг език освен български,а повечето дори и него не владеят и всяка втора дума им е "ъъъъъ". Крайно съм недоволен от факта, че винетките бяха признати за незаконни, но ни беше казано, че все пак продажбата им ще продължи и цената им ще е същата.
Ето, сам виждате - не плюя и псувам Родината си, господине! Критикувам и се възмущавам от Държавата!
цитирай
9. krumbelosvet - Уви
18.08.2017 15:34
Уви, нямаме друга държава СЕГА. Но аз чак от горния автокомент рсзбрах, че авторътНЕ Е от множеството майкоругатели. Писането е опасно занимание. Щото читателят е малко като богинята с вързаните очи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: studopor
Категория: Лични дневници
Прочетен: 179433
Постинги: 76
Коментари: 103
Гласове: 124
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031